yg sudi menjadi rakan

Friday, June 18, 2010

langit itu menyegarkan....

dikala aku kebingungan
dikala aku kesepian
dikala aku keliru
dikala minda ligat memikirkan sesuatu
dikala aku termenung
dikala aku kegelisahan
dikala aku kesesakan
langit itu sentiasa ada untuk menyegarkan aku tidak kira jenis cuaca yg langit persembahkan kepada bumi...aku suke...aku gemar...aku khusyuk melihatnya...ianya mampu membuatkan aku tersenyum dan tenang...langit xpernah mengecewakan sesiapa shj yg melihatnya...
langit ketika subuh
langit ketika mendung
langit ketika hujan
langit ketika senja berlabuh
langit ketika malam
langit ketika dihiasi halilintar
langit ketika dihiasi cahaya mentari
semua itu memberikan aku seribu satu rasa yg mampu membuatkan aku meletakkan akal rasional aku ditempat yang sepatutnya...=)

2 comments:

shahir said...

langit mendamaikan walau bawak mendung hitam..gelombang taufan...?

seSungGuhNya ITu aKU said...

yup...walaupun mendung hitam dan gelombang taufan sekali pn ianya tetap akan mendamaikan kerana ianya sesuatu yg indah yg jarang kita lihat...walaupun taufan mungkin mengorbankan nyawa tp ianya juga membawa keindahan kepada yg terkorban kerana telah selamat daripada bencana dunia...