yg sudi menjadi rakan

Monday, June 7, 2010

kawan......

byk jenis kawan yg wujud dlm dunia ni...
ade kawan yg btul2 nk berkwan...
ade kawan yg berkawan atas nama kesempatan...
ade kawan yg hipokrit...
ade kawan yg menjaga kawannya...
ade kawan yg berkawan untuk dapatkan perhatian...
ade kawan yg berkawan secara tak sengaja...
ade kawan yg dengki dgn kawannya sendiri...
ade kawan yg sntiasa cemburu dgn kawannya sendiri...
ade kawan yg ikhlas berkawan...
ade kawan yg mahu menjadi kawan yg terbaik kpd kawannya...
ade kawan yg tak kesah...
ade kawan yg kesah...

ape motif aku ckp sume nih????mungkin sebab aku ade skit rase menyesal atas nama kawan...aku anggap die kawan aku tp die anggap aku musuh die...aku terima kerana aku dh lame kenal die...aku xslhkn die kenapa die anggap aku musuh die...itu hak die...cume yg aku kurang minat adalah sikap die yg hipokrit n suke slhkn org lain ats kesilapan yg timbul...dlm dunia skrg ini stiap org idup dlm kehipokritan msg2...tp tlg jgn melibatkan org lain dlm kehidupan anda yg sebegitu...aku xsalahkan die untuk mengadu dgn org lain sbb sume org perlukan tmpt utk mengadu...tp tlg jgn libatkan nama aku dlm mslh yg ko cipta sendiri...kenapa aku mesti terjebak dlm penularan cerita melodi ko sehinggakn kawan aku yang lain terus menuduh aku...aku pula yg dituduh sbg pelakon n plastik?????bahgiakah ko atas pergaduhan yg hampir terjadi?????bahgiakah ko selepas menjadi punca kpd sume mslh yg timbul?????pada ko,ko xpernah terlibat atas ape yg terjadi dgn moto idup ko "xpenah simpan dlm ati lepas aper yg ko luahkn" tp at last ko yg terasa ati sendiri....ade kawan aku yg lain berkata "kebenaran akan muncul juga akhirnya" dan mmg itu yg terjadi...disebabkan itu juga la ati ko terasa ketika kami semua bergembira...kerana mereka2 yg terlibat telah tau kebenaran yg sebenarnya...aku selalu berdoa supaya ko menjadi matang dengan doa itu jugalah aku mencari kamu semula dgn niat ingin berkawan tanpa merasakan apa yg tlh aku rasakan dahulu...rupa2nya ko tak pernah berubah...ko masih ko yg dahulu...dan aku berharap ko terus bahgia dgn cara idup yg ko rasekan ko bole bahgia...aku slalu doakan kebahgiaan ko...dan semoga kebenaran yg lain akan turut timbul supaya semuanya jelas...aku diam xsemestinya aku bersalah...aku diam xsemestinya aku mengiakan apa yg ko buat...aku diam xsemestinya pasrah...aku diam kerana aku mahu jadi aku walaupun kawan2 aku yg lain memandang aku dgn pandangan yg mengatakan aku dengki dgn kawan mereka...aku adalah aku dengan cara aku sendiri dalam mencari perubahan hidup yang lebih baik dari sebelum ini...moga2 aku mendapat petunjuk dariNYA dalam mencari sinar baru...Amin.....



notakaki:pilih la jenis kawan mana yg korg nk jadi utk kawan kamu,supaya dpt membahgiakan diri kamu sendiri serta kawan kamu nanti...jgn memilih kawan secara teliti untuk diri kita tetapi pilihan apa yg terbaik dalam diri kita untuk menjadi kawan yg terbaik untuk kawan kita...

No comments: