yg sudi menjadi rakan

Saturday, June 26, 2010

ego

egokah aku kerana mencari kebahgiaan sendiri???
egokah aku kerana menyatakan perasaan sendiri???
egokah aku kerana berfikir mengenai orang lain???
egokah aku kerana memilih jalan aku sendiri tanpa memikirkan org lain???
egokah aku kerana bersuara???
egokah aku kerana bergembira sedangkan org lain berduka???
egokah aku kerana ingin memulakan sesuatu yg baru???
egokah aku kerana inginkan kebaikan dr diri sendiri dan org lain???
egokah aku kerana aku menjadi aku???
egokah aku kerana menyingkirkan sesuatu yg xperlu dlm hidup aku???


persoalan itu terlalu banyak bagi seorg 'aku'.....
aku masih tidak dapat menjawab semua persoalan itu sekiranta tiada bimbingan dan sokongan dari org2 disekeliling aku...

2 comments:

Abah Mui'zz said...

Jadilah diri sendiri. Hidup tidak boleh ada terlalu banyak persoalan (terutamanya yg tak mampu kita jawab). Enjoy life as it is, and alert of what is around you sometimes.

seSungGuhNya ITu aKU said...

thanx abah..=)