yg sudi menjadi rakan

Wednesday, May 26, 2010

dun kno wat 2 say

kembalinya ion-ion yg xdperlukan oleh aku...

ape nk wt???
ape yg perlu dilakukan???

perlukah dibanteras???
perlukan dibendung???

dapatkah mendatangkan kebaikan???
dapatkah mengembalikan sesuatu???

aku cube...
aku try...
aku test...
aku usaha...
aku ikhtiar...
apakah aku patut tawakal???

ade org mengatakan xelok idup dalam persoalan kerana ianya boleh memesongkan kite...
ade juga org mengatakan sebaliknya kerana ianya boleh mengembangkan akal dan minda kite...
adakah org yg byk tanya itu menunjukkan lagak???menunjukkan kebodohan???menunjukkan kejahilan???ataupun menunjukkan sifat ingin tahu???
adakah org yg xsuke bertanya itu menunjukkan kepandaian???menunjukkan kefahaman???ataupun menunjukkan keegoan???

nape semua ini timbul???
kerana
aku melihat
aku mendengar
aku mengambiltahu(mengepoh)
aku menelaah
aku menyelidik
tetapi tidak sesekali niat utk menilai dan menghukum
semua ini timbul dgn 1 sbb yg mungkin rasional ketika ini ialah sifat ingin tahu tentang sesuatu...


notakaki:maaf sekiranya kamu berkerut2 kening utk memahami ataupun telah terkeluat sesuatu yg tidak perlu dikeluarkan...

No comments: