yg sudi menjadi rakan

Tuesday, March 22, 2011

tiada tajuk yg sesuai

kamu,
orang yang aku harapkan akan menjadi seseorang yang akan melengkapkan hidup aku,
orang yang aku harapkan akan memahami aku,
orang yang aku harapkan akan berada disamping aku,
orang yang sentiasa dapat mengawal aku,
orang yang dapat mengatur aku,
orang yang dapat terima aku seadanya

tetapi kamu,
melakukan itu semua hanya sementara,
ketika mahu mendampingi aku di awal perkenalan,
menabur janji-janji di atas angin,
memberi harapan yang seakan akan menjadi realiti,

semua itu ilang bila,
aku menghadapi masalah,
tembelang kamu terbongkar,
helah kamu tersingkap,

dan kamu,
meminta maaf
mengatakan kamu menyesal
meminta peluang
berjanji

dan aku,
memaafkan kamu
memberi kamu peluang
cube untuk percaya kamu semula

tetapi perkara yang sama masih
berlaku
berulang
terbayang dibenak fikiran aku
terbayang dipandangan aku

kamu
seperti biasa

dan
meletakkan kesalahan tersebut tepat pada aku...

macammane lagi yang perlu aku lakukan untuk mempercayai kamu lagi??
tolong aku tunjukkan cara itu...

No comments: