yg sudi menjadi rakan

Sunday, August 15, 2010

aku mahu aku

.aku tidak mahu yang lain
aku hanya mahu aku
aku hanya mahu aku tidak dikaitkan dengan sape2
aku hanya mahu idup dalam dunia aku sndri
iye itu pentingkn diri sndiri
tp bagi aku kite kene pentingkn diri kite dahulu sebelum orang lain
mmg aku yang dahulu banyak membuat keputusan yang salah tetapi waktu itu telah terlambat
dan ketika ini aku masih samar2 dengan keputusan yang telah aku ambil
samada betul ataupun salah
mmg kejam bagi sape2 yang terlibat dlm keputusan yang telah aku ambil
tp percaya la semua itu bukan aku pinta
aku hanya manusia yang xlepas dr melakukan kesilapan dan selalu alpa dalam memikirkan sebab dan akibat
aku buntu ketika ini...
aku tidak tahu berbuat apa...
aku hanya mahu aku yang hanya memikirkan tentang sesuatu yang tidak melibatkan perasaan
aku tidak lagi mahu menyakitkan sape2 yang berada disekeliling aku
kerana aku adalah orang yang kejam...

1 comment:

Anonymous said...

xkan mungkin manusia dpt hidup dgn sendiri..manusia perlukan teman...adam perlukan hawa dan begitu jugalah hawa memerlukan adam..penciptaan kedua insan ini bukan sekadar suka2..tapi jelas Tuhan punyai sebab kerana fitrah manusia memerlukan teman dan pasangan. soal bertindak untuk bersendirian dan mengasingkan diri dari kehidupan sebenar adlh sesuatu yang tidak wajar dan rasional sebagai seorang manusia yang punyai akal..puncanya hanyalah dari kelemahan diri untuk mengawal segala pemasalahan yang dtg dan mengangap setiap likuan itu suatu bebanan yg amat meberatkan...sesekali buka mata..renung jauh sekeliling kehidupan..0 manusia yg xtampung beban payah hidup..juta2 manusia yang sama,atau lebih lg merasai beban hidup dripada dri sendiri..

egat..masalah itu kdgkala ciptaan diri yg cuba utk melarikan diri dri sesuatu yg tidak ingin kita hadapi..ianya bukanlah hakiki...tp masih boleh diperbaiki.